پنجشنبه 27 مهر ماه، 1396
دانشگاه علوم پزشکی مجازی
استقبال بالای اعضای هیات علمی علوم پزشکی از دوره کارشناسی ارشد مجازی آموزش پزشکی
مدیرگروه آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی مجازی کشور گزارش راه اندازی دوره کارشناسی ارشد مجازی آموزش پزشکی را ارائه کرد. دکتر سلیمان احمدی مدیرگروه آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی مجازی کشور در نشست معاونین آموزشی ..
1395/10/5   0
مدیرگروه آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی مجازی کشور گزارش راه اندازی دوره کارشناسی ارشد مجازی آموزش پزشکی را ارائه کرد.
 دکتر سلیمان احمدی مدیرگروه آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی مجازی کشور در نشست معاونین آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی که در اصفهان برگزار شد با ارائه گزارش دوره کارشناسی ارشد مجازی آموزش پزشکی ویژه اعضای هیات علمی دانشگاهها گفت: باتوجه به اینکه یکی از محورهای بسته های تحول بحث توسعه آموزش مجازی علوم پزشکی است، این برنامه می تواند یکی از بهترین مدلهای موفق از طرح مدیریتی و آموزش های مجازی باشد. دکتر احمدی تاکید کرد: بی شک این برنامه جز با حمایت ها و پیگیری های معاون آموزشی وزارت بهداشت میسر نبود و افراد بسیاری در راه اندازی این دوره تلاش کردند که جای تقدیر دارد.



مدیرگروه آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی مجازی کشور گفت: سابق بر این چالش های زیادی در طی دوره آموزش پزشکی برای اعضای هیات علمی دانشگاهها وجود داشت ولی به منظور رفع این چالش ها آیین نامه ای تدوین و به تصویب شورای آموزش پزشکی رسید. در این مصوبه مشخص شد دانشگاه علوم پزشکی مجازی محل این آموزش باشد و مدل های مختلفی برای تسهیل شرکت اعضای هیات علمی در این برنامه تصویب شد.
 وی اظهار داشت: بعد از این کار شیوه نامه ای طراحی شد و به دانشگاهها ابلاغ شد و فرم ها در سایت دانشگاه علوم پزشکی مجازی بارگذاری شده است. دکتر احمدی خاطرنشان کرد: مدلی برای این کار طراحی شده که اعضای هیات علمی در 3 سطح می توانند در این دوره شرکت کنند و متناسب با سطحی که شرکت کرده اند گواهینامه دریافت می کنند و می توانند در دانشگاه فعالیت نمایند و پس از آن سطح کارشناسی ارشد است که پایان نامه آن خیلی تسهیل شده است.
 وی افزود: حتی اگر اساتیدی نخواهند سطح کارشناسی ارشد را بگذرانند و نیاز به گذراندن برخی دروس به فراخور کارشان داشته باشند می توانند این دروس را به صورت تک درس طی نمایند.
مدیرگروه آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی مجازی کشور اظهار داشت: مجموعا در این سه سطح 4 مهارت اصلی که در یک عضو هیات علمی دانشگاه مورد نیاز است گنجانده شده است در سطح 1 مهارت های عمومی تدریس مدنظر بوده، در سطح دوم مهارت های تخصصی تدریس، سطح سوم بیشتر مهارت های رهبری و مدیریت را مدنظر قرار می دهد و در سطح چهارم بحث پایان نامه و به جایگزینی آن بحث مهارت دانش پژوهی آموزشی و پژوهش عملیاتی و کلیه فعالیت های منجر به ارتقای آموزش مدنظر است. وی گفت: مجموع این مهارت ها یک سری واحدهای مشخصی را دارند و اگر عضو هیات علمی مجموعا 20 درس که 38 واحد می شود را بگذراند مدرک کارشناسی ارشد آموزش پزشکی دریافت می کند.
 مدیرگروه آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی مجازی کشور تاکید کرد: این برنامه یک تجربه خیلی خوب غیرمتمرکز است که توانسته ایم با حداکثر جذب افراد از جاهای مختلف که توانمندی تدریس را دارند گروه تشکیل دهیم و این گروه ها کار سیاستگذاری و برنامه ریزی هر درس را انجام دهند. وی با بیان اینکه در بحث کمیته های درسی 10 کمیته تشکیل شده است که هر یک یک سری دروسی دارند و یک سری اساتیدی در این درسها مشارکت دارند گفت: این 10 کمیته از ابتدا شروع به تولید محتوا کرده اند و بعضا هم براساس هر موضوع اساتید مختلف براساس توانمندی و علایق محتوای مختلفی را تولید کرده اند. دکتر احمدی اضافه کرد: این کار به این منظور انجام شده که وقتی فراگیر می خواهد برای واحدی پذیرش بگیرد براساس علایق خود، تنوع محتوا و افراد ارائه دهنده دوره بتواند انتخاب کند.
مدیرگروه آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی مجازی کشور گفت: تمام این طرح در دل یک سیستم LMS ارائه می شود. انتخاب واحد انجام شده و کلاس هایی که در سطح اول برنامه است که این دروس را شامل می شود تشکیل شده است. وی از استقبال خیلی بالا از این دوره ها سخن گفت و اظهار داشت بعد از دو بار فراخوان 831 نفر شرکت کننده داشتیم که بعد از پالایش 768 نفر عضو هیات علمی انتخاب شدند که بعد از فراهم شدن شرایط انتخاب واحد فعلا 610 نفر انتخاب واحد کرده اند و در مجموعه این تعداد از 59 دانشگاه وارد این دوره شده اند.
 وی افزود: از این 610 نفر 353 نفر اعضای حوزه بالینی هستند و خوشبختانه محتوای یک سری دروس را اختصاصی اعضای هیات علمی بالینی تولید شده و این اولین بار است که این اقدام صورت گرفته دکتر احمدی با بیان اینکه در دنیا بیش از 70 رشته علوم پزشکی و 17 رشته بین رشته ای در مقطع PhD و پایین تر به صورت مجازی ارائه می شود گفت: این طرح یک تجربه بسیار خوب در بحث آموزش پزشکی مجازی است و برای اجرای برنامه های مختلف ماژولار می توان از این مدل استفاده کرد.
  
  
  
نظرات کاربران:
شما هم نظر خود را مطرح کنید:
نام(اختیاری):
آدرس پست الکترونیکی(اختیاری):
Skip Navigation Links




© 1394 سايت دانشگاه علوم پزشکی فضای مجازی